Noha egyelőre a felhasználóit összezavaró okokból inkább, mégis a Microsoft szerint nem trendi már az Office márkanév használata. Így a továbbiakban már csak az univerzális Microsoft 365-el fogunk találkozni, ugyanakkor szerencsére
az alkalmazások nevei és azok funkciói változatlanok maradnak. Ez tehát azt is jelenti, hogy a névváltoztatástól eltekintve mindent ugyanúgy használtunk a későbbiekben, mint azt eddig tettük.
Forrás: hírlevél, Google Trends
Kicsivel több, mint 30 éven át jól beilleszkedett a köznyelvbe az Office
Konkrétan nem tudni miért cseréli le a Microsoft Office márkanevét, ami több éven át jól beilleszkedett a köznyelvbe és mindenki által megszokott módon „ott volt az irodában”, habár nem meglepő lépés. A korábban előfizetéses rendszerben elérhető Office 365-öt keresztelték át elsőként Microsoft 365-re. Ezt követve pedig mostantól a web applikációk, és az egyszer megvásárolandó Office kiadások is átveszik ezen megnevezést. Nagy valószínűséggel egy hosszú távú marketing stratégia áll az átkeresztelések mögött.
Egyszer megvásárolandó, előfizetés, vagy hibrid?
Portfóliónkban az egyéni felhasználókat, üzlet- és cégvezetőket kiszolgáló egyszemélyes Microsoft 365-től egészen az intézmények és vállalatok számára megoldást nyújtó Standard, Professional, és Professional Plus kiadások is megtalálhatóak. Utóbbiak az egyszeri díjért megvásárolható, helyhez kötött örökös szoftvereket jelentik, míg a kettő között található a még nem széles körben ismert hibrid megoldások. Elkövetkezendő cikkünkben ezeket ismertetjük röviden, és készítünk egy összehasonlító oldalt is, amely iránymutatásként szolgálhat a döntéshozás során szoftver-infrastruktúrájának megújításakor.