Barion Pixel
Hibrid szoftvermegoldások

Hibrid megoldások

Hibrid megoldások: mik azok, és hogyan segít költséget megtakarítani a szoftvereken?

A hibrid megoldások a hagyományos, helyben telepített és a felhőalapú szoftverek kombinációját jelentik.

Egy hibrid megoldásban a szoftveralkalmazás egyes összetevői helyileg vannak telepítve és futtatva (on-premise) a felhasználó eszközén vagy vállalat szerverén, míg más összetevők a felhőben vannak elhelyezve, és az interneten keresztül érhetők el.

Egy vállalat például hibrid megoldást használhat ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) szoftveréhez. Az alap CRM-rendszert a vállalat saját szerverén tárolhatja, míg egyes funkciókat, például az e-mail marketinget vagy a webes elemzést egy felhőalapú szolgáltatás biztosíthatja.

A hibrid szoftvermegoldások mind a hagyományos, helyben telepített, mind a felhőalapú szoftverek előnyeit – például a nagyobb biztonságot és az adatok feletti ellenőrzést – biztosíthatják, miközben a felhőalapú megoldás skálázhatóságát és elérhetőségét biztosíthat.

A hibrid típusú megoldások különösen hasznosak lehetnek azon vállalkozások számára, akiknek biztonsági okokból lokálisan kell tárolniuk adatokat, de ki akarják használni a felhőalapú számítástechnika előnyeit is.

Előfizetés vs hibrid megoldások összehasonlítása

Két példával szemléltetjük az előfizetés vs hibrid megoldásokat 5 év alatt (általános életciklus egy adott verzió, örökös tulajdonú licenc esetén)

100 darab Office 365 E3 vs E1 előfizetés + örökös tulajdonú Office licencek 5 évre vetítve

Jól látható, hogy ugyan az első évben megvásárlásra kerülő Office 2019-2021 licencek átlagárait tekintve noha többet költ a vállalat szoftverekre, az már 1,5-2 év alatt teljesen megtérül, sőt, az 5 év leteltét követően a választott örökös tulajdonú Office licencektől függően akár 8-16 millió forintos megtakarítást is elérhetnek.

A kalkuláció során az előfizetéses megoldáshoz 100 darab Office 365 E3, míg a hibrid konstrukcióban 100 darab Office 365 E1 (web) és 100 darab örökös tulajdonú Office licencet használtunk. Ideális lehet IT-üzemeltető, call-center, és a legtöbb középvállalkozás számára.

A második példánkban egy 5 fős biztosítási csapat szoftveres költségeit elemeztük, ahol a teljes értékű Office 365 E5, illetve az Office 365 E1 + mindig az aktuálisan elérhető legújabb Office programcsomagot vettük alapul. Egy használt, örökös tulajdonú Office ára nagyjából nettó 150 eFt-tól érhető el.

Mindkét esetben az árak kedvezmény nélküli nettó árak, 380 HUF/EUR árfolyamon számítva a gyártó oldalán elérhető felhasználónkénti árakat figyelembe véve.

Mikor aknázhatja ki a hibrid megoldások előnyeit?

A pozitív munkavállalói élmény a dolgozók termelékenységének egyik fő mozgatórugója.

A rugalmasság, az együttműködés új formái, és a felhőalapú megoldások döntő fontosságúak a munkavállalói élmény és a hibrid modell sikere szempontjából.

Újabb IT környezet kialakításakor

Az új IT-infrastruktúra kialakításának pillanatában a döntéshozók gyakran gondolják, hogy a szoftvergyártók jelenlegi marketingje miatt az előfizetéses felhőalapú termék a kötelező opció.

További lehetőségek után kutatva azonban sok szervezet rájön, hogy a felhőszolgáltatások és a helyszínen telepített, állandó tulajdonú szoftverek párosa költséghatékonyabb és praktikusabb is egyben a munkafolyamatok, a rendelkezésre állás és a biztonság szempontjából.

Meglévő eszközpark szoftveres hátterének optimalizálása

Sok szervezet támaszkodik olyan meglévő feltételekre, amelyekről technikai okokból nem akar vagy nem tud lemondani. Alaposabban megvizsgálva azonban gyakran vannak olyan programok és szolgáltatások, amelyek kihasználatlanok vagy szükségtelenek.

Ezáltal a meglévő infrastruktúra javítható lenne a megfelelő örökös vagy előfizetéses termékek bevonásával, nem beszélve a használaton kívüli, redundáns szoftverlicencek értékesítéséből származó extra bevételre, amivel a költségek tovább csökkenthetők.

Adatbiztonság megőrzése

Az előfizetéses termékek használatakor a szervezet nem kezeli vagy ellenőrzi a felhőalapú infrastruktúrát (hálózat, szerver, tárolás, stb.), így a SaaS-modell esetében a szolgáltató által biztosított környezetre kell hagyatkozniuk.

Hibrid megközelítéssel viszont az érzékeny adatokat tároló fontos eszközök helyben (és szükség esetén offline) jelen vannak, akár a felhőkörnyezethez való kapcsolódás nélkül.

Home office munkavállalók

A vállalatok hibrid megoldásokat használhatnak a távmunka igényeinek kielégítésére, ahelyett, hogy hirtelen áttérnének a hagyományos termékekről kizárólag SaaS szoftverekre.

Ez lehetővé teszi számukra, hogy csak bizonyos szolgáltatásokat delegáljanak a felhőbe (például a megosztott dokumentumkezelést), miközben a munkafolyamatok többségét továbbra is lokálisan végzik. Ennek eredményeként a távmunkára való áttérés sokkal kevésbé lesz zavaró a munkavállalók szemszögéből egyaránt.

Összefoglalva

A hibrid megoldással jelentős összeget takaríthat meg a csak előfizetéses szoftverekkel szemben, mindeközben lehetővé teszi az IT-részleg számára, hogy az adott funkciókat és eszközöket a felhőbe helyezzék át, így megtartva a szervezet állandó infrastruktúrája, szoftverei és adatai feletti ellenőrzést.

Szívesen segítünk kiválasztani az Ön és vállalkozása igényeihez leginkább igazodó szoftvereket, ehhez egyszerűen lépjen kapcsolatba velünk!